Hotel Apeldoorn - de Cantharel is geopend

Van der Valk Hotel Apeldoorn - de Cantharel is (deels) geopend en hanteert aangepaste maatregelen. Graag vragen wij u rekening te houden met de aangescherpte maatregelen om uw gezondheid en die van onze medewerkers te kunnen waarborgen. Wij hopen u dan ook snel te mogen verwelkomen voor een veilig en vertrouwd verblijf in Hotel Apeldoorn - de Cantharel.

Wij danken u voor het begrip en het vertrouwen in ons hotel.

Bekijk onze aangepaste maatregelen


 

Geopende faciliteiten

De faciliteiten in onze hotels zijn beperkt beschikbaar om te voorkomen dat er teveel mensen tegelijkertijd aanwezig zijn op dezelfde plekken. Het is tot 1 juli helaas nog niet mogelijk om als gast van buitenaf gebruik te maken van onze faciliteiten. 

Hotelovernachtingen
Het hotel is vanaf 20 mei weer geopend. 

  • Heeft u verkoudheidsklachten, zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest, verhoging of koorts? Dan vragen wij u thuis te blijven en niet naar het hotel te komen.
  • Inchecken kan dagelijks vanaf 15.00 uur. Het is niet mogelijk om eerder in te checken. Bij aankomst kunt u gebruik maken van de intercom voor toegang tot de hotellobby. Wij kunnen max. 11 gasten tegelijk ontvangen in de lobby. 
  • Bij de check-in in onze hotelreceptie wordt max. één persoon per kamer toegelaten. 
  • Volgt u de aangegeven routing voor in- en uitgangen. 
  • Betaling in het gehele hotel is alleen toegestaan per pin of creditcard. 

Restaurant 
Het restaurant is  volgens richtlijnen vanuit het RIVM en de veiligheidsregio  enkel geopend voor hotelgasten die in ons hotel overnachten.

  • Het restaurant is exclusief geopend voor hotelgasten met overnachting.
  • Voor het ontbijt wordt een ontbijtbuffet gepresenteerd. Uiteraard volgens alle hygieneregels en met een beperkte toegankelijkheid qua aantal personen. U wordt per tafel uitgenodigd om gebruik te maken van het buffet. 
  • Voor de lunch presenteren wij een aangepaste kaart en het is ook mogelijk om tegen betaling een lunchpakket samen te stellen van het ontbijtbuffet. 
  • Voor het diner is het mogelijk om gebruik te maken van het dinerbuffet. Ook hiervoor geldt dat dit volgens alle hygieneregels wordt gepresenteerd en er beperkte toegankelijkheid geldt qua aantal personen. U wordt per tafel uitgenodigd om gebruik te maken van het buffet. 
  • Ons restaurant Huisje James is ook geopend voor hotelgasten. Hier is het mogelijk te kiezen voor een 4, 5 of 6 gangen diner. Tegen bijbetaling is dit ook mogelijk vanuit uw hotelarrangement. 
  • De terrassen zijn vanaf 1 juni geopend exclusief voor hotelgasten. 
  • Roomservice is mogelijk met een beperkt assortiment. 
  • De hotelbar is tot 1 juni gesloten. Drankjes zijn tot die tijd te nuttigen in de restaurants. Volgt u daarvoor de aanwijzingen op van onze host. 
  • Wij vragen u om op 1,5 meter afstand van elkaar te wachten tot onze host u een tafel wijst.
  • Houd 1,5 meter afstand. Zowel tot onze medewerkers als tot andere gasten.

Spa & Wellness
Het zwembad en de wellnesstuin zijn geopend voor hotelgasten. Voor het zwembad geldt een max. toegankelijkheid van 10 personen en voor de wellnesstuin gelden de 1,5 meter richtlijnen. Wij gaan voor uw bezoek van deze ruimtes uit van eigen verantwoordelijk qua handhaving van de richtlijnen. Ook in deze ruimtes gelden aangescherpte protocollen voor reiniging en hygiëne.

  • Het zwembad & wellnesstuin zijn exclusief geopend voor hotelgasten met overnachting.
  • In het zwembad zijn koffie en water gratis te gebruiken. Het is hier niet mogelijk om andere drankjes en hapjes te bestellen. 
  • De spa, sauna's, (buiten)douches, fitness en beautysalon zijn gesloten. 
  • Houd 1,5 meter afstand. Zowel tot onze medewerkers als tot andere gasten. 

Outdoor
't Buitenhuisje is geopend voor informatie over fiets-, wandel- en ruiterroutes en verhuur van (elektrische) fietsen.  

  • Op aanvraag is een exclusieve koetsrit voor max. 2 personen mogelijk. De kosten hiervoor zijn € 180,00 voor een tocht van ca. 1,5 uur incl. een mand met een drankje en hapje voor onderweg. Aanvragen kan via info@vandervalkapeldoorn.nl
  • Wij bieden voorlopig geen huifkartochten en roofvogeldemonstraties aan.
  • Houd in deze beperkte ruimte ook 1,5 meter afstand. Zowel tot onze medewerkers als tot andere gasten. 

Paardenhotel
Hotelgasten kunnen weer gebruik maken van het paardenhotel. Vanwege de beperkte ruimte en kans op groepsvorming blijft de blokhut voorlopig nog gesloten. 

  • De blokhut blijft voorlopig nog gesloten voor gasten van het paardenhotel. 
  • Het terras bij het paardenhotel en de blokhut is vanaf 1 juni geopend conform de 1,5 meter richtlijnen. Er worden hier geen hapjes en drankjes geserveerd.
  • In- en uitladen van de trailer kan nog op de enk, maar het parkeren daarvan kan vanaf nu op de verharde parkeerplaats. 

 

Veilig en vertrouwd

Bij Van der Valk heeft de gezondheid, veiligheid en welzijn van onze gasten en medewerkers de hoogste prioriteit. Om uw gezondheid en veiligheid te kunnen waarborgen, willen wij u vragen tijdens uw bezoek aan ons hotel het volgende beleid na te leven: 

  • Volg aangegeven looprichting en hygiëne maatregelen
  • Houd 1,5 meter afstand van andere gasten en medewerkers
  • Schud geen handen metmede-gasten of hotelpersoneel 
  • Was uw handen regelmatig en volgens de richtlijnen van het RIVM
  • Gebruik papieren handdoekjes om uw handen te drogen
  • Hoest en nies in uw elleboog en wend u af van mede-gasten en hotelpersoneel
  • Betaal alleen met pin, creditcard of contactloos

Heeft u verkoudheidsklachten, zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest of verhoging tot 38 graden Celsius? Dan vragen wij u thuis te blijven en niet naar het hotel te komen. 

Wij doen er alles aan om uw verblijf zo veilig en vertrouwd mogelijk te maken. Bedankt voor uw vertrouwen in Van der Valk en wij hopen u snel te mogen verwelkomen in ons hotel. Indien u vragen heeft, neem dan gerust contact op onze receptie. 

Met gastvrije groet, 

Familie Van der Valk 


 

Veelgestelde vragen

Mag Van der Valk als hotel en restaurant geopend zijn?
Ja, volgens de richtlijnen van de overheid is het toegestaan om als hotel geopend te zijn. Eet- en drinkgelegenheden in het restaurant ten behoeve van onze hotelgasten mogen geopend zijn. De Live Cooking buffetrestaurants zijn alleen geopend, omdat wij op deze wijze het beste om kunnen gaan met de hygieneregels om uw gezondheid te kunnen waarborgen. 

Is het bezoeken van een Van der Valk hotel veilig?
Van der Valk neemt uw gezondheid en die van de medewerkers uiterst serieus. Wij hebben aangescherpte maatregelen binnen het hotel zodat dit gewaardborgd kunt worden. 
Alle Van der Valk hotels zijn ingericht volgens de richtlijnen van het RIVM. Wij doen er als hotel alles aan om risico’s tot een minimum te beperken. 

Kan ik als hotelgast gebruik maken van de restaurant voorzieningen? 
Ja, als hotelgast mag u gebruik maken van het restaurant. Wij hanteren hier aanscherpte maatregelen om uw bezoek in ons restaurant zo veilig mogelijk te laten verlopen. De Live Cooking buffetrestaurants zijn alleen geopend, omdat wij op deze wijze het beste om kunnen gaan met de hygieneregels om uw gezondheid te kunnen waarborgen. 

Is het mogelijk om roomservice te bestellen?
Ja, u kunt via de receptie roomservice bestellen op uw hotelkamer. Hiervoor is een aangepaste menukaart die u op uw hotelkamer vindt. 

Welke faciliteiten zijn er in het hotel geopend?
Restaurants, terrassen (vanaf 1 juni), zwembad, wellnesstuin, 't Buitenhuisje en het paardenhotel (zonder blokhut). 

Is het mogelijk om gebruik te maken van faciliteiten zoals een (elektrische) fiets huren bij het hotel?
Ja, wij adviseren u deze vooraf te reserveren en deze kunt u op de dag zelf ophalen bij 't Buitenhuisje. 

Kan ik mijn boeking annuleren of wijzigen? 
Ja, u kunt tot 24 uur voor aankomst uw reservering kosteloos annuleren of wijzigen. 

Kan ik op de dag van aankomst mijn boeking wijzigen als ik verkouden ben of hoest?
Ja, u kunt dan contact met ons opnemen en kijken naar de mogelijkheid om de boeking te verplaatsen. Is dit niet mogelijk dan zijn wij genoodzaakt 70% van de boekingskosten door te belasten.