Huidige corona richtlijnen

Fijn dat u ons wilt komen bezoeken! Wij hanteren tot nader bericht onderstaande aangepaste maatregelen. 

Graag vragen wij u rekening te houden met deze maatregelen om uw gezondheid en die van onze medewerkers te kunnen waarborgen. Wij hopen u dan ook snel te mogen verwelkomen voor een veilig en vertrouwd verblijf in Hotel Apeldoorn - de Cantharel.

Wij danken u voor het begrip en het vertrouwen in ons hotel!

Ik heb een arrangement inclusief diner geboekt, hoe kan ik daar gebruik van maken?

Gezien wij ons restaurant om 17:00 moeten sluiten hebben wij een mooie oplossing bedacht voor onze hotelgasten. In ons restaurant vindt u een ruime selectie aan voor- hoofd- en nagerechten. U kunt de gerechten naar uw keuze meenemen en nuttigen op de kamer. 

We danken u voor uw begrip en zullen er alles aan doen om uw verblijf een mooie ervaring te laten zijn. Heeft u nog vragen, bel, mail of vraag het een van onze medewerkers, we helpen u graag! 

Hoe kan ik gebruik maken van het ontbijt met de nieuwe maatregelen?

Om iedereen volop te laten genieten van ons uitgebreide ontbijt kunt u in de ochtend langs ons ontbijtbuffet lopen en uw perfecte ontbijt samenstellen. Dit kunt u daarna meenemen naar uw kamer om er daar in alle rust van te genieten! 

Is een corona toegangsbewijs verplicht als ik bij jullie verblijf?

Als uitgangspunt gebruiken wij de richtlijnen en aanbevelingen die het RIVM heeft opgesteld. Wij vertrouwen er op dat onze gasten eigen verantwoordelijkheid nemen met betrekking tot de corona maatregelen. Als u bij ons verblijft en daarnaast gebruik maakt van onze faciliteiten zoals het restaurant of onze wellnesstuin, behouden wij ons het recht voor om u te vragen naar uw corona toegangsbewijs. 

Is een corona toegangsbewijs verplicht als ik gebruik wil maken van het restaurant?

Als uitgangspunt gebruiken wij de richtlijnen en aanbevelingen die het RIVM heeft opgesteld. Wij vertrouwen er op dat onze gasten eigen verantwoordelijkheid nemen met betrekking tot de corona maatregelen. Wij behouden ons het recht voor om u te vragen naar uw corona toegangsbewijs.

Kan ik eten afhalen bij jullie?

Op dit moment zijn we druk bezig met de voorbereidingen om dit mogelijk te maken! Zodra we hier meer informatie over hebben kunt u dat op deze pagina lezen. 

Is een zelftest voldoende als corona toegangsbewijs?

Een zelftest geeft geen geldig corona toegangsbewijs. Via www.testenvoortoegang.org kun u gemakkelijk een afspraak maken voor een coronatest. Met de uitslag van deze test kunt u een geldige QR-code aanvragen. Deze QR-code kunt u zowel digitaal via de Coronacheck app downloaden of afdrukken via www.coronacheck.nl/print. 

Welke regels gelden er als ik meerdere nachten verblijf?

Als u meerdere nachten bij ons verblijft behouden wij ons het recht voor om u tussentijds te vragen naar uw corona toegangsbewijs.

Kan ik gebruik maken van roomservice zonder corona toegangsbewijs?

Voor roomservice is geen uitzondering gemaakt en is het corona toegangsbewijs verplicht.

Heb ik een corona toegangsbewijs nodig voor het terras?

Als uitgangspunt gebruiken wij de richtlijnen en aanbevelingen die het RIVM heeft opgesteld. Wij vertrouwen er op dat onze gasten eigen verantwoordelijkheid nemen met betrekking tot de corona maatregelen. Wij behouden ons het recht voor om u te vragen naar uw corona toegangsbewijs.

Is het bezoeken van een Van der Valk hotel veilig?

Van der Valk neemt uw gezondheid en die van de medewerkers uiterst serieus. Wij hebben aangescherpte maatregelen binnen het hotel zodat dit gewaardborgd kunt worden. Alle Van der Valk hotels zijn ingericht volgens de richtlijnen van het RIVM. Wij doen er als hotel alles aan om risico’s tot een minimum te beperken. 

Is het dragen van een mondkapje verplicht?

Ja, met de aangepaste maatregelen is het ook binnen de horeca verplicht om een mondkapje te dragen. 

Valt de Cantharel onder de coronamaatregelen voor wegrestaurants?

Nee, de Cantharel is een hotel met restaurant faciliteiten en geen wegrestaurant. 

Hoe wordt het ontbijt aangeboden?

Op werkdagen wordt ons ontbijt geserveerd van 6.30 tot 10.30. In het weekend is ons ontbijtbuffet geopend van 7.00 tot 11.00. Voor hotelgasten bieden wij momenteel exclusief het ontbijtbuffet aan.

Vanaf het buffet heeft u de keuze uit diverse broodsoorten, zoet en hartig beleg, zuivel, fruit, sappen en warme (eier)gerechten. Uiteraard kunnen wij op verzoek altijd rekening houden met allergieën en dieetwensen.

Welke mogelijkheden zijn er voor lunch en borrel?

Op dit moment serveren wij enkel ons la carte lunchmenu, gelukkig kunt u vanaf 6 december weer gebruik maken van ons lunchbuffet! Tevens kunt u komen genieten van een van de lunchgerechten op de kaart. Gasten die niet bij ons verblijven kunnen drie dagen van te voren online reserveren. Wilt u uw lunch eerder reserveren? Neem dan telefonisch contact met ons op! We hopen u snel weer te zien! 

Bekijk onze lunch- en borrelkaart

 

Welke mogelijkheden zijn er voor diner?

Met de huidige maatregelen kunnen wij helaas geen diner serveren zoals u dat van ons gewend bent. Echter zullen wij er uiteraard voor zorgen dat onze hotelgasten nog steeds optimaal kunnen genieten van het diner. Is ons restaurant hebben wij een ruime selectie aan voor- hoofd- en nagerechten die onze gasten kunnen ophalen en meenemen naar de kamer. 

 

Is het mogelijk om roomservice te bestellen?

Op dit moment bieden wij geen roomservice aan. In ons restaurant kunnen onze gasten dinergerechten naar hun keuze ophalen en nuttigen op de kamer. Bent u op zoek naar wat lekkers voor op de kamer? Wij bieden een ruime keuze aan producten aan in ons shops bij de ingang van ons restaurant en bij onze receptie.  

Is de wellnesstuin geopend?

Het zwembad in onze Wellnesstuin is weer geopend. Wij vragen alle gasten om altijd 1,5 meter afstand tot elkaar te houden en vertrouwen op eigen handhaving hiervan. 

De fitness is geopend voor max. 3 personen. Ook onze sauna's weer geopend voor max. 1 persoon per keer of 1 huishouden. 

Badkleding is in al onze wellnessfaciliteiten verplicht. 

Zijn honden toegestaan in het hotel?

Ja, wij hebben geselecteerde hotelkamers voorzien van een terras waar honden zijn toegestaan. Per kamertype kunt u zien of honden zijn toegestaan. De kosten voor een hond zijn € 20,00 per hond per nacht.  

Kan ik voor aankomst al fietsen en/of outdooractiviteiten reserveren?

Ja dat kan! Als u al een hotelreservering heeft gemaakt is het mogelijk om online via deze website beschikbaarheid en prijzen na te kijken en een reservering te maken. Houd uw reserveringsnummer van uw hotelreservering bij de hand voor het maken van een reservering. 

Kan ik mijn boeking annuleren of wijzigen?

Ja, indien u geen non-refundable tarief heeft gerserveerd kunt u tot 24 uur voor aankomst uw reservering kosteloos annuleren of wijzigen. 

Kan ik op de dag van aankomst mijn boeking wijzigen als ik verkouden ben of hoest?

Ja, u kunt dan contact met ons opnemen en kijken naar de mogelijkheid om de boeking te verplaatsen. Is dit niet mogelijk dan zijn wij genoodzaakt 70% van de boekingskosten door te belasten. 

 Veelgestelde vragen

Uitgebreide informatie


Hotel

  • Inchecken kan dagelijks vanaf 15.00 uur. Het is niet mogelijk om eerder in te checken. 
  • Betaling in het gehele hotel is alleen toegestaan per pin of creditcard. 

Restaurants 

  • Ontbijt (exclusief voor hotelgasten)
    Maandag t/m vrijdag is er van 6.30u - 10.30u en op zaterdag en zondag van 7:00u - 11:00u een uitgebreid ontbijtbuffet in het restaurant. U kunt plaatsnemen in het restaurant of op de terrassen (reserveren niet mogelijk).  
  • Lunch en borrel
    Onze lunchfaciliteiten zijn geopend voor zowel hotelgasten als gasten van buitenaf. Reserveren is aanbevolen. 
  • Diner
    Gezien de huidige maatregelen is ons restaurant vanaf 17:00u gesloten. Onze hotelgasten kunnen gebruik maken van onze take-away service en van hun diner genieten op de kamer. 
  • Huisje James
    Huisje James is op dit moment dagelijks van 12:00u - 17:00u geopend.
    Reserveren hiervoor is gewenst!
  • In de shops in de lobby zijn snacks en (alcoholische) dranken verkrijgbaar om te nuttigen op uw hotelkamer.  

Spa & Wellness

  • De wellnesstuin met binnen- en buitenzwembad zijn dagelijks geopend vanaf 7.00
  • Wij vragen alle gasten om 1,5 meter afstand van elkaar te houden.
  • Reserveren is niet meer nodig en mogelijk.
  • Bij de receptie zijn badjassen te huur (borg à € 25,00 per stuk) en slippers verkrijgbaar. 
  • De fitnessruimte (max. 3 personen), sauna's en Turks stoombad (max. 1 persoon per keer of 1 huishouden) zijn ook geopend. 

Outdoor
't Buitenhuisje is dagelijks geopend voor informatie over fiets-, wandel- en ruiterroutes en verhuur van (elektrische) fietsen. Daarnaast hebben wij nog de volgende tips:

  • Roofvogeldemonstratie
    Deze zomer bezoekt onze valkenier iedere zondagochtend om 11.00 uur het hotel met zijn vogels. Hij showt hun kracht en souplesse. De demonstratie is exclusief en gratis voor hotelgasten. 
  • Koetsrit over de Veluwe
    Onze koetsiers kunnen weer veilig en exclusief voor hotelgasten 
    een bijzondere 1,5 uur durende tocht door de bossen naar de Hoog Buurlose heide aanbieden. Met een tweespan paarden nemen zij max. 2 volwassenen (en 2 kinderen < 12 jaar) mee in een open koets die voldoende afstand biedt tot de koetsiers. Op een prachtig uitkijkpunt stoppen we voor een hapje en een drankje. Wij kunnen o.v.b. van de weersomstandigheden op donderdag t/m zondag om 15.00 uur vertrekken vanaf 't Buitenhuisje. De kosten zijn € 140,00 per koets.
  • Land Rover Veluwe Experience
    Huurt u één van onze Land Rovers voor een dag of een dagdeel om als boswachter over de Veluwe te rijden? Wij hebben een prachtige route over verharde en onverharde openbare paden die u langs bijzondere natuurgebieden, wildkijkschermen, dorpjes en landgoederen voert. En helemaal coronaproof en mooi in alle seizoenen. De kosten zijn vanaf € 150,00 (dagdeel) of € 250,00 (dag) voor 2 personen incl. hapjes/drankjes voor onderweg en brandstof. Extra personen zijn tegen betaling mogelijk. Reserveren kan via onze online outdoorpagina waarvan u een link krijgt na reserveren. 
  • Kids Land Rover Experience
    Voor de kinderen hebben wij twee elektrische Kids Defenders beschikbaar die per uur te huur zijn voor een tocht door onze achtertuin. 

Paardenhotel

  • Het paardenhotel en de blokhut zijn geopend.
  • Wij vragen alle gasten om 1,5 meter afstand van elkaar te houden.

Veilig en vertrouwd


Bij Van der Valk heeft de gezondheid, veiligheid en welzijn van onze gasten en medewerkers de hoogste prioriteit. Om uw gezondheid en veiligheid te kunnen waarborgen, willen wij u vragen tijdens uw bezoek aan ons hotel het volgende beleid na te leven: 

  • Volg aangegeven looprichting en hygiëne maatregelen
  • Houd 1,5 meter afstand van andere gasten en medewerkers
  • Schud geen handen metmede-gasten of hotelpersoneel 
  • Was uw handen regelmatig en volgens de richtlijnen van het RIVM
  • Gebruik papieren handdoekjes om uw handen te drogen
  • Hoest en nies in uw elleboog en wend u af van mede-gasten en hotelpersoneel
  • Betaal alleen met pin, creditcard of contactloos

Heeft u verkoudheidsklachten, zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest of verhoging tot 38 graden Celsius? Dan vragen wij u thuis te blijven en niet naar het hotel te komen. 

Wij doen er alles aan om uw verblijf zo veilig en vertrouwd mogelijk te maken. Bedankt voor uw vertrouwen in Van der Valk en wij hopen u snel te mogen verwelkomen in ons hotel. Indien u vragen heeft, neem dan gerust contact op onze receptie. 

Met gastvrije groet, 

Familie Zeeuw van der Laan